onsdag 16 augusti 2017

Utställning Linan 2017

Så var det då dags för den årliga fotografiska begivenheten, Linan. Jag vet inte när den startade, men första gången jag var med var 2013. Det är väldigt trevligt och jag förstår inte varför inte fler tar chansen och visar upp sina bilder. I år var vi bara ett dussin utställare. Vädret var väl inte det bästa, kom några regnskurar, men trots det en hel del besökare.  Utställningsformen är både enkel och anspråkslös; Niklas Wiborn som är arrangör fixar tillstånd och tillhandahåller pinnar nedslagna i marken. Utställaren tar med sig bilder, tvättlina och klämmor. Det är det hela.
Mitt tema den här gången var Resebilder. Fast kanske inte riktigt vad man förväntar sig. Inte några bilder från kända resmål utan bilder tagna på människor i samband med resor i mellan och sydsverige. 
Jag ser att Nässjö kommit att dominera. Men inte så konstigt jag tillbringar en hel del tid där vid tågbyte.



En man i väntan på snälltåget söderut på perrongen i Nässjö

Interiör på bussen från Malmö till Göteborg

 Ännu en perrongbild från Nässjö


En interiörbild från stationen i Falköping. Stationen är en klassisk funkisbyggnad. Mycket fin


 En bild från perrongen i Falköping


Ännu en bild från perrongen i Falköping


 En hund på resa i en stadsbuss i Malmö


 I väntan på bussen på resecentrum i Jönköping


 I väntan på tåg, Nässjö station


Ännu en bild från Nässjö station


 Tåg på Hallsberg station


 Samma tåg, annan vagn. Hallsberg


 Hund på resa. Stadsbuss i Jönköping


 På Krösatåget mellan Jönköping och Nässjö


 På perrongen i Nässjö


 På perrongen i Lund


 På lokalbuss i Skövde

 På Färjan mellan Rörtången och Älgön i Bohusläns skärgård


 På perrongen i Malmö


Ännu en bild från perrongen i Malmö


En sekvens från perrongen Copenhagen airport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar